Biežākie riepu bojājumu veidi un to cēloņi
Riepas ir būtiska jebkura transportlīdzekļa sastāvdaļa, kas nodrošina saķeri un stabilitāti uz…
LV / Interesantas ziņas par visu pasaulē
Auto ģenerators ir dinamo. Tas spēj ražot elektroenerģiju, magnētiskā laukā griežot cieši savītus smalkus vadus. Šo magnētisko lauku uztur fiksēts magnētu vai elektromagnētu izvietojums, kas ieskauj stieples vērpšanas tinumus. Radītā strāva un spriegums ir atkarīgs no vadu griešanās ātruma un magnētiskā lauka stipruma.
Vadu vērpšanu un tinumu automašīnas ģeneratorā sauc par armatūru. Šī sastāvdaļa griežas, izmantojot siksnu un skriemeļu izvietojumu, kas ir savienoti ar automašīnas dzinēju. Tādējādi griešanās ātrumu kontrolē dzinēja ātrums. Automašīnas ģenerators var izlādēt savu maksimālo jaudu tikai ar minimālu dzinēja apgriezienu skaitu vai virs tā.
Armatūrai ir pievienots komutators, kura galvenais mērķis ir pārveidot maiņstrāvu (AC), ko rada rotējošais enkurs, līdzstrāvai (DC). Šis solis ir nepieciešams tādēļ, ka daudzas automašīnas elektriskās ierīces, piemēram, priekšējie lukturi un skaņas signāls, darbojas tikai līdzstrāvā. Komutatora un armatūras samontētajā konstrukcijā ir divas ar atsperi slogotas sukas, kas slīd pa komutatora virsmu. Krokojumam griežoties, šīs sukas pieskaras dažādiem komutatora kontaktpunktiem, un ar šo mehānisko darbību tiek pārveidota strāva.
Automašīnas ģeneratoram ir trīs savienojumi, proti, lauka savienojums, armatūra un zemējuma savienojums. Tāpat kā visas elektriskās sistēmas, zemējuma savienojums ir paredzēts, lai aizsargātu visu sistēmu no pārmērīga sprieguma. Automašīnas elektriskajā sistēmā un jo īpaši automašīnas ģeneratorā tas ir pašsaprotami, jo lielākā daļa sastāvdaļu ir izgatavotas no metāla. Armatūras savienojums, kas apzīmēts ar “A”, ir galvenā saite un nodrošina ģeneratora elektrisko izvadi. Lauka savienojums, kas apzīmēts ar “F”, ir mazāka saite, un tā nodrošina strāvu elektromagnētiem, kas ieskauj armatūru, un kontrolē magnētiskā lauka stiprumu. Visi trīs savienojumi ir savienoti ar automašīnas regulatoru.
Regulators parasti atrodas automašīnas iekšējā spārnā, un tā funkcija ir regulēt ģeneratora elektrisko jaudu, lai pastāvīgi uzturētu pareizu spriegumu. Tas tiek darīts, kontrolējot magnētiskā lauka stiprumu ģeneratorā. Vecākas ierīces darbojas mehāniski, ātri aizverot un atverot virkni releju, līdz tiek sasniegts pareizais spriegums.
Ģeneratorā ir apgriezta struktūra. Tā vietā, lai fiksētā magnētiskajā laukā grieztu savītus vadus, magnēti tiek vērpti tinumā. Šim dizainam vairs nav nepieciešams komutators, bet gan tiek izmantotas diodes. Tās ir cietvielu ierīces, kas ļauj elektrībai pārvietoties tikai vienā virzienā, veiksmīgi panākot maiņstrāvas pārvēršanu līdzstrāvā. Ģeneratori ir efektīvāki, jo tie var izvadīt lielāku jaudu pat pie zemiem dzinēja apgriezieniem, kas nozīmē, ka tie var uzlādēt automašīnas akumulatoru pat tad, kad automašīna darbojas tukšgaitā.
http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/Riepas ir būtiska jebkura transportlīdzekļa sastāvdaļa, kas nodrošina saķeri un stabilitāti uz…
FIFA (Fédération Internationale de Football Association) un PES (Pro-evolution Soccer) ir līdz šim…
Tiek lēsts, ka pasaules sporta derību nozares vērtība ir 3 triljoni ASV dolāru, lai gan vairāk nekā…
Azartspēļu automāti ir vieni no izplatītākajiem kazino spēļu veidiem. To spēlēšanas principi ir…
Mūsdienu digitālajā laikmetā spēlētājiem ir iespēja spēlēt populārākās kazino spēles datoros un…