LV / Interesantas ziņas par visu pasaulē

Biežākie riepu bojājumu veidi un to cēloņi

Riepas ir būtiska jebkura transportlīdzekļa sastāvdaļa, kas nodrošina saķeri un stabilitāti uz ceļa. Tomēr gan vasaras riepas, gan citas var tikt pakļautas dažādiem bojājumiem, kas var apdraudēt drošību. Riepu bojājumi var būt gan nelieli iegriezumi un caurumi, gan nopietnāki, piemēram, sānu izliekumi un protektora nodilums. Šādus bojājumus var izraisīt dažādi faktori, tostarp asi priekšmeti, ekstrēmi laikapstākļi un nepareiza lietošana vai apkope. Izpratne par dažādiem riepu bojājumu veidiem un to atpazīšanu ir būtiska, lai nodrošinātu optimālu riepu veiktspēju un drošību uz ceļa. 

 

Riepu bojājumi, no kuriem jāuzmanās 

 

1. Neregulārs protektora nodilums 

 

Riepas bojājums var notikt pēkšņi vai arī pakāpeniski. Neregulārs protektora nodilums neparādās vienā dienā, tas notiek pakāpeniski un bieži vien to pamana tikai tad, kad riepa jau ir nopietni bojāta.  

 

Ja protektora vidusdaļa nodilst ātrāk nekā protektors uz sāniem, parasti tas liecina par pārmērīgu spiedienu. Pārmērīgi piepumpētām riepām ir tendence izspiesties riepas centrā, spēcīgāk piespiežot šo protektora daļu pie ceļa un paātrinot tās nodilumu. Risinājums? Pārbaudiet rokasgrāmatu vai degvielas uzpildes tvertnes vāciņu, lai uzzinātu, kāds ir ražotāja ieteiktais riepu spiediena līmenis, un pārliecinieties, ka riepas atbilst šim līmenim. 

 

Pārmērīgs plecu jeb sānu protektora nodilums norāda uz nepietiekamu gaisa spiedienu. Šo nodilumu var izraisīt arī bieža braukšana pa līkumainiem ceļiem. Ja tas attiecas uz Jums, mēģiniet biežāk rotēt riepas. 

 

Viena sāna protektora nodilums. Ja sānu daļa ir nodilusi vairāk nekā jebkura cita daļa, tas skaidri norāda uz to, ka balstiekārta ir izjaukta, tāpēc riepa noliecas un vienu pusi vairāk. Lai novērstu šo problēmu, ir jāveic riteņu savirzes regulēšana reizi 12 mēnešos, lai nodrošinātu, ka šī problēma neatkārtojas. 

 

Ja Jums patīk dzirdēt čīkstošas gumijas skaņu, kad luksoforā iedegas zaļā gaisma, vai arī Jums patīk pārbaudīt automašīnas bremzēšanas ceļu pie katras sarkanās gaismas, riepām radīsies plakanas nodiluma vietas. Lai gan šie nodiluma plankumi var būt lokalizēti nelielās riepas vietās, tie tomēr ir jāņem vērā. Risinājums? Jūs to jau zināt – samaziniet ātrumu. 

 

2. Trieciena izliekums 

 

Vai esat kādreiz redzējuši no riepas izvirzītu olas formas izliekumu? To izraisa pēkšņs trieciens ar cietu objektu lielā ātrumā. Pārāk ātra sadursme ar apmali vai ātruma barjeru pārrauj kordus riepas karkasā un izraisa olas formas izliekumu. Lai gan šajā brīdī riepa vēl spēj noturēt spiedienu, tās integritāte ir nopietni bojāta. Tas, cik lielā mērā tā ir apdraudēta, ir atkarīgs no leņķa un ātruma, kādā Jūs ietriecāties objektā. Tiklīdz uz riepas pamanāt šādu izliekumu, nekavējoties nomainiet riepu. 

 

3. Iegriezumi un caurumi 

 

Līdzīgi kā trieciena izliekumi, arī iegriezumi un caurumi rodas pēkšņu bojājumu rezultātā, šoreiz tos izraisa asu priekšmetu iespiešana riepā. Iegriezumus parasti izraisa slikti ceļa apstākļi (piemēram, bedres ar nelīdzenām malām) vai sadursme ar asiem priekšmetiem, piemēram, stiklu vai akmeņiem. 

 

Caurumus var izraisīt arī stikls, kā arī skrūves un naglas. Vienmēr brauciet lēni pa grantes nelīdzeniem ceļiem, it īpaši pavasarī, kad kūst sniegs. Protams, ja pamanāt caurumu vai iedūrušos priekšmetu riepā, kā nagla, pēc iespējas ātrāk nogādājiet automašīnu servisā, lai to salabotu vai nomainītu. 

 

Vienmēr pievērsiet uzmanību riepu bojājumiem 

 

Riepas ir pilnībā pakļautas laikapstākļu, ceļa apstākļu  un mūsu braukšas stila ietekmei. Tāpēc mazākais, ko mēs varam darīt, ir laiku pa laikam meklēt pazīmes, kas liecina par riepu bojājumiem. Riepas var veikt savu darbu tikai tad, ja tās ir optimālā stāvoklī. Tiklīdz pamanāt kaut ko nevēlamu, dodieties uz servisu, lai atrisinātu radušos problēmu. 

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/

Похожие новости

Pievienojieties tagad

  • facebook
  • twitter
  • youtube
  • rss

  Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru

Žurnālisti